Tuesday 10 January 2012

The mood swings

Aaaah, nu vet jag varför jag var tusan så känslosam i lördags. Det var fest då. Det var den farliga bag in boxens afton. Det var the eve of mood swings. Jag hade så sjukt roligt, skrattade högt, var lite arg, hade fina diskussioner och var jätteledsen. En ganska bra kväll sammantaget med en massa fina människor. Min bortsupna cardigan var inte ens bortsupen. Det kallar jag win-win.
Men ja, det var tydligen också ett wicked case av PMS.
Natten mellan söndag och måndag kanske jag lyckades sova ett par timmar mellan mardrömmarna om helveteshundar och mordlystna inbrottstjuvar. Igår kväll tog jag sömntabletter av den enkla anledningen att jag ville sova men precis när jag är så trött som jag vill så börjar det göra ont. Min första tanke var någonstans i närheten av "nu dör jag" men ack, det var bara min stackars livmoder. Den har inte gjort väsen av sig på typ 4,5 år men bestämde sig resolut för att nu, NU, var det dags att stampa igång igen. När jag inte var vaken för att det gjorde ont så drömde jag om vackra men lömska män och blev uppryckt i morses av ljudet från snöplogen.
Jag är inte det minsta sugen på att plugga. Vill mest sitta och tycka synd om mig själv framför datorn.
Men vänta nu...
Det är ju det jag gör.

No comments:

Post a Comment