Monday 13 December 2010

Fynd på Gärdhem

Ibland är det fantastiskt att vara jag.
Gärdhem är en secondhandbutik i Dalsjöfors som drivs av en ideell kristen förening och hjälporganisation. Inkomsterna skänks till ett antal olika hjälpåtgärder jorden runt och driver butiken (som brukade vara ett ålderdomshem) som är öppen lördagar 10-13 (löjligt kort tid om du frågar mig). Numer används hela byggnaden (innan behövdes bara halva) så att möbler, kläder, böcker, prylar och krimskrams kan trängas bättre med cafét (som jag tyvärr aldrig hunnit prova).
Jag slängde mig över 3 meter ockragult ulltyg i lördags. Eftersom det var halva priset på hemtextilier fick jag det för 15 kronor. Ja, ulltyg för 10 kronor metern (som blev 5 kr/m) istället för 129-199 kr/m. Och en slips för 2,50. Det hängde en maläten frack för 175 kr rakt framför synen på mig i ungefär 10 minuter. Det var alltså de 10 minuter så jag seriöst funderade på att köpa den.
Ibland kommer det awesome dagar med möjligheter och dem fångar man.

No comments:

Post a Comment