Wednesday 30 March 2011

Trying to feel it

De säger att tonåren är en väldigt förvirrande tid i livet. När jag var 14 visste jag knappt om jag var kille eller tjej. På morgonen vaknade jag och kände mig tvungen att välja. Jag var 16 när jag föll för ett rött hårsvall och glittrande ögon. Det funkade självklart inte. Om jag inte kunde älska den tudelade personen "Det" jag var så kunde jag självklart inte stå ut med att den vackraste på jorden planerade vår gemensamma framtid. Klart att jag fortfarande undrar hur min framtid med henne kunnat se ut.

Jag vet nog fortfarande inte vem den tudelade personen "Det" egentligen är. Och nu har jag fler alternativa framtider att lägga tankarna på.

Jag vet i alla fall att "Det" precis köpt en egen bil. Den är lite smårostig och har några år på nacken, precis som den nya ägaren, men den fungerar och är betydligt snällare mot min ekonomi än bilen jag lånar från Moo-Pa.
Sjukt mycket vuxenpoäng till mig.

1 comment:

  1. Det röda hårsvallet31 March 2011 at 12:22

    Vill "det" någonsin se om det skulle funka igen så så får h*n gärna höra av sig =) Bara för att det inte funkade när vi var unga och "oskyldiga".... :P

    ReplyDelete