Monday 24 August 2009

Jag är inte stressad.

För att plugga utomlands inom EU behöver du:
1 st pass - check.

So far - so good.

Resterande ska vi inte prata om.
Som att ansökan om att få bo i en av QUB's korridorboenden måste vara inne imorgon och att det i formuläret krävs (eller gör det?) ett studentnummer som vi av en händelse inte blivit utrustade med, och att vi dessutom måste betala in en deposition på £300 (!) för boendet när vi fortfarande inte hört ett ljud ifrån CSN (myndigheten vi studenter många gånger sätter vår ekonomiska tillit) och när lönen kommer först på tisdag. Jag kan tillägga att min ansökan just nu ligger på köksbordet.
Och det faktum att jag bara får ta med mig 20 kg packning när jag ska bo någonstans i 3 månader, det är bara löjligt. Hur ska jag få med mig mina skor?
Nej, vadå? Varför skulle jag vara stressad?

No comments:

Post a Comment