Friday 9 April 2010

Fnys

Låt mig beskriva min morgon:
Arg som en uppretad geting vaknade jag vid 5:45 och väntade lika argt på att mobilen skulle börja sjunga vid 6:10 och när den väl började ville jag inget annat än att introducera den för väggen alternativt strypa den med en strumpa.
Ve den som stog i vägen, det var till och med nära att den lille fule pudeln som skällde åt mig i trappuppgången fick sig ett pulver från en grusig Converse-sko. Istället blev det en grymtning medan tanten släpade in råttan... förlåt, hunden in i lägenheten.
Utöver det visst jag dessutom att på gymmet där väntade de massivt sminkade brudarna (?) och de äldre männen som medan de glatt tjötar om absolut ingenting tar upp maskinerna... Det var kort sagt ingen lycklig Sofia som klampade in på Friskis i morses.
Tacksamt nog var lokalerna mellan 7:10-8:40 öde.
Inga dödsfall.
Hem efteråt, vatten, juice, havregrynsgröt med äppelmos och ett nytt avsnitt av Supernatural.

Idag blir det till att släpa upp resväskan till min våning. Högst upp. Sista dörren. That's me.
På söndag morgon ska den ner igen. Färdigpackad. Något jag ser fram emot? Vafan tror du om mig?

Snart lunch med bästa Marie, hon lyckas alltid.
Sen fika med the rest of the gang.
NEED COFFEE.

No comments:

Post a Comment